Mgr. Hana Ajasta vás zve na webinář

21. 1. 2021
ve 20:00

Vše musí být podle něj

Vaše osobní údaje budu zpracovávat podle těchto zásad ochrany osobních údajů.

Prevence deprese – které jídlo nás potěší?

*Jídlo a hormon štěstí*

Existují živiny, ovlivňující neurotransmitery, zodpovědné za tvorbu pozitivních pocitů, hlavně hormonu štěstí, serotoninu. Pokud nám tyto látky chybí, trpíme nedostatkem serotoninu a nálada klesá níž a níž.

Pro vylučování serotoninu jsou stěžejní hlavně potraviny s obsahem vitamínů skupiny B, vitamín D, omega-3-mastné kyseliny, aminokyseliny, minerály, stopové prvky hořčík, draslík a selen.

*Jak na naši náladu působí konkrétní druhy potravin?*

Dejte si banán, vylepší vám náladu, protože obsahuje draslík a aminokyselinu tryptofan.

Tryptofan najdete i ve švestkách a ananasu.

Produkce serotoninu půjde nahoru, když si pochutnáte na avokádu; obsahuje nenasycené mastné kyseliny, tryptofan, vitamin B6 a kyselinu listovou.

Také brambory a fenykl podporují tvorbu serotoninu.

Zajímavá je zelená listová zelenina, například špenát, protože obsahuje spostu hořčíku a ten je skvělý v případech úzkosti. Kvalitním zdrojem hořčíku jsou i luštěniny, celozrnné potraviny a ořechy. Fíky a sušené datle vynikají jako kombinace obsahu tryptofanu i hořčíku.

V játrech, houbách, vejcích, tvrdém sýru a tučných rybách najdeme bohatý zdroj vitamínu D.

*Jak souvisí endorfiny a bolest?*

Velmi ostrá koření, jako je pepř nebo chilli, vyvolávají fyzickou bolest, na niž tělo reaguje vylučováním endorfinů, které nám vylepšují náladu.

Hana Ajasta
Průvodce životními změnami
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.